E-Auto Service Manager 4/2023

PULS BRANŻY 35 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2023 pasków osprzętu i rozrządu może w przyszłości zemścić się w postaci napraw idących w tysiące złotych, a niekiedy i przewyższających wartość auta. Musimy mieć świadomość, że przy skomplikowanych systemach montowanych we współczesnych samochodach pozorne oszczędzanie to często po prostu proszenie się o dodatkowe wydatki w najbliższej przyszłości. Co nie zmienia faktu, że w obecnej sytuacji gospodarczej trudno winić właścicieli pojazdów o oszczędzanie na każdym aspekcie życia, w tym – na użytkowaniu samochodu. Byle tylko nie miało to wpływu na bezpieczeństwo na drodze – mówi Adam Lehnort, ekspert sieci ProfiAuto Serwis. Jeździmy autami coraz starszymi i z coraz większym przebiegiem Pytani o przebieg samochodów, jakie pojawiają się w warsztatach, większość mechaników (54%) odpowiedziała, że w ostatnich trzech latach jest on wyższy, niż kiedyś. Te wyniki korespondują z odpowiedziami dotyczącymi wieku samochodów kupowanych przez klientów – aż 45% właścicieli warsztatów odpowiedziała, że jest on w ich ocenie w ostatnich latach wyższy, a 44%, że jest bez zmian w stosunku do aut kupowanych przed pandemią i inflacją. Pytani o roczniki modeli, jakimi kierowcy pojawiają się w serwisach, 55% wskazało, że są to auta w wieku 5-10 lat, a 36%, że są to

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=