26 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2022 ZAKORKOWANE STANOWISKO Olej i jego wymiana wymaga jednej prostej czynności na początek – znalezienia spustu oleju i odkręcenia śruby, która jest zwykle jednocześnie korkiem. Pominąwszy kwestie jej magnetyczności lub nie oraz odwieczne dylematy dotyczące używania starych podkładek po raz kolejny skupmy się na od razu na największym koszmarze – potencjalnej możliwości zerwania gwintu w ścianie dna miski olejowej. I co teraz???? Stanowisko zamiast zwolnić się po 10 minutach jest zablokowane na kolejną godzinę lub dłużej. Lepiej zapobiegać, niż… Tak - można podejść do kwestii odkręcania śruby/korka w sposób fachowy, przewidujący i użyć do tego celu dedykowanych nasadek, przeznaczonych specjalnie do tej czynności serwisowej. Zestaw do odkręcania korków oleju ma również na wyposażeniu odpowiednią przedłużkę – tak, by aplikować siłę stabilnie, równomiernie i z odpowiednim momentem. W ten sposób unikniemy uszkodzeń samej główki korka jak i kłopotów z gwintem. …Naprawiać! Bywa jednak i tak, że czarne mleko się wylało – korek/śruba uległa uszkodzeniu lub co gorsza uszkodzeni uległo gwintowanie otworu w misce olejowej. W tej sytuacji amator najczęściej się poddaje – i słusznie. Zawodowiec sięga po zestaw naprawczy korków miski olejowej z kompletem nowych korków gwintownic i uszczelek. Dzięki niemu jest szansa, że ten warsztatowy koszmarek uda się zmienić w szczelne zamknięcie miski olejowej. Każdy kto to przerabiał u siebie, wie że warto mieć taki komplet na wyposażeniu swojego serwisu. PROFIX www.narzedzianonstop.pl WARSZTAT
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=