PULS BRANŻY 17 e-AUTO SERVICE MANAGER 04 - 2022 saniu ostatecznej umowy, trzej partnerzy planują stworzyć jeden z największych zakładów produkujących baterie do pojazdów elektrycznych w szeroko pojętym regionie Europy. Spółka joint venture będzie zlokalizowana w pobliżu Ankary i będzie produkować ogniwa NMC o wysokiej zawartości niklu, wykorzystywane do montażu w modułach baterii. Produkcja ma się rozpocząć już w połowie dekady, a jej wydajność jest szacowana wstępnie na 30-45 gigawatogodzin produkowanych rocznie ogniw. Inwestycje w spółkę joint venture zajmującą się produkcją akumulatorów, planowane przez trzech partnerów - z uwzględnieniem wsparcia ze strony rządu tureckiego - przyniosą bezpośrednie korzyści dużym i małym przedsiębiorstwom eksploatującym pojazdy użytkowe w całej Europie, zmniejszą ich koszty energii i eksploatacji oraz wniosą znaczący wkład w redukcję emisji CO2. Zwiększenie możliwości produkcyjnych pojazdów elektrycznych w Krajowej Znaczącą rolę w realizacji planów rozwoju produkcji pojazdów elektrycznych i użytkowych w Europie będzie odgrywał zakład produkcyjny Forda w Krajowej w Rumunii. Od 2024 r. europejscy klienci będą mogli zamówić w pełni elektryczną wersję Forda Pumy, popularnego kompaktowego crossovera Forda. Puma okazała się najlepiej sprzedającym się pojazdem osobowym Forda w Europie w 2021 r., więc w pełni elektryczna Puma, która wejdzie do produkcji w Krajowej w 2024 r., wzmocni jeszcze bardziej popularność tego modelu wśród europejskich klientów. Oprócz tego modelu, od 2023 roku w Krajowej będzie produkowany popularny lekki samochód dostawczy Transit Courier oraz kompaktowy wielozadaniowy Tourneo Courier, a w 2024 roku pojawią się w pełni elektryczne wersje obu modeli. Wśród działań mających na celu dalsze zwiększanie mocy produkcyjnych w sektorze pojazdów elektrycznych i użytkowych, które ogłosił dziś Ford, jest przejęcie przez Ford Otosan własności fabryki w Krajowej wraz z jej działalnością produkcyjną, do czego warunkiem jest uzyskanie zgody organów administracji i przeprowadzenie wymaganych konsultacji. Ford Otosan, spółka joint venture Ford Motor Company z Koç Holding, jest jednym z najdłużej działających i odnoszących największe sukcesy podmiotów tego rodzaju w światowym przemyśle samochodowym. „Cieszymy się z możliwości rozwoju naszej spółki joint venture, zawiązanej z holdingiem Koc i wzmocnienia tego strategicznego partnerstwa dla lepszego zagospodarowania naszych zasobów oraz know-how w Rumunii” – powiedział Stuart Rowley. „Zakład Ford Craiova jest przykładem dużego sukcesu i wierzymy, że dzięki doświadczeniu i wiedzy zdobytej przez Ford Otosan w dziedzinie elektryfikacji i produkcji pojazdów użytkowych, może osiągnąć jeszcze lepsze wyniki” – dodał Rowley.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=