E-Auto Service Manager 3/2024

PULS BRANŻY 14 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2024 oferty używanych aut na platformie. W przypadku nowych modeli silniki benzynowe i Diesle łącznie przyciągnęły 80% zainteresowania. Wolimy patrzeć na drogę z wyższej pozycji - szukamy SUV'ów. Niemal połowa wyświetlanych w OTOMOTO wyświetleń samochodów nowych obejmowała samochody z nadwoziem typu SUV. Popularność tego typu nadwozia potwierdza też lista najczęściej oglądanych modeli - połowa z nich to SUVy, z Cuprą Formentor na pierwszym miejscu zestawienia. Utrzymujący się już od kilku lat trend widać także w popularności nadwozia wśród poszukujących używanych aut - SUVy obejmowały tu 24% wyświetleń. Coraz chętniej jeździmy automatem. Dominacja wyświetleń samochodów nowych z automatyczną skrzynią biegów (ponad 80% wyświetleń), spotyka się z odpowiedzią producentów - wśród dostępnych na OTOMOTO nowych samochodów aż ¾ było wyposażonych w tzw. “automat”. Chęć przesiadki do samochodu z automatyczną skrzynią biegów coraz częściej oczekują też poszukujący aut używanych (niemal połowa wyświetleń używanych samochodów). I choć na wtórnym rynku z roku na rok pojawia się więcej ogłoszeń z samochodami z automatyczną skrzynią biegów, to ciągle króluje skrzynia manualna - taką charakteryzowało się 2/3 samochodów używanych z ofert publikowanych na platformie. Jako przedsiębiorcy coraz częściej kupujemy auta używane. Po wyraźnym wzroście rejestracji samochodów używanych przez firmy w 2022 roku - gdy dostępność nowych samochodów na rynku była mocno ograniczona (skok z 30% rejestracji używanych pojazdów w 2021 roku do 47% w 2022 roku), w 2023 roku przedsiębiorcy kontynuowali zakupy na rynku wtórnym. Wśród nowozarejestrowanych przez przedsiębiorców aut w ubiegłym roku aż 51% było samochodami używanymi. Zainteresowanie przedsiębiorców najczęściej przyciągały pojazdy w wieku od 5 do 10 lat. Wiemy, że części używane pozwalają na oszczędności. W ubiegłorocznym badaniu Minds & Roses dla OTOMOTO, osoby wybierające do naprawy swojego samochodu części używane, powód takiej decyzji uzasadniały oszczędnościami. Korzyści finansowe, ale także oszczędność czasu potrzebnego na sprowadzenie i przygotowanie części do montażu, widać m.in. w przypadku karoserii, która pozostaje najpopularniejszą kategorią wśród poszukujących elementów do samochodu na OTOMOTO. Przechodząc do szczegółów - na platformie użytkownicy najczęściej poszukiwali używanych zderzaków, felg, opon i drzwi. Więcej informacji na temat preferencji motoryzacyjnych Polaków w raporcie “Internetowy Samochód Roku 2023”.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=