PULS BRANŻY 5 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2023 wielu producentów samochodów na całym świecie. Potwierdzeniem tego jest sprzedaż smilionów elementów elektryki i elektroniki samochodowej każdego roku na rynek oryginalnego wyposażenia właśnie. Hella swoją mocną pozycję w zakresie układów elektrycznych pojazdów zbudowało wprowadzając wiele innowacyjnych rozwiązań. Jednym z nich jest technologia CIPOS® używanej w wielu czujnikach, których zadaniem jest precyzyjny, bezdotykowy pomiar położenia różnych elementów takich jak np. pedał przyspieszania w nowoczesnym samochodzie. Czujniki tego rodzaju mogą mierzyć zarówno kąty jak i odległości, co stworzyło ogromne możliwości projektantom samochodów i pozwoliło na rozwój wielu układów samochodowych. CIPOS® jest łatwy w instalacji i odporny na uszkodzenia mechaniczne. Ponadto czujniki te są w dużej mierze niezależne od wahań temperatury a górny zakres odporności to aż 175 ° C co sprawia, że czujnik w tej technologii idealnie nadaje się do zastosowań w komorze silnika czy środowiskach agresywnych. Ponadto gwarantuje odporność na pobliskie pola magnetyczne i linie energetyczne, ponieważ nie zastosowano w nim żadnych elementów magnetycznych. Technologia ta jest również idealna do zastosowania w pojazdach elektrycznych. Aktualnie CIPOS® jest wykorzystywany w następujących podzespołach: • Czujniki pedału przyspieszenia • Czujniki położenia przepustnicy • Czujniki położenia dźwigni zmiany biegów • Czujniki wałka rozrządu / wału korbowego • Czujniki położenia koła kierownicy • Czujniki poziomu pojazdu (ugięcie zawieszenia) • Siłowniki stosowane w sterowaniu pracą silnika lub skrzyni biegów • Czujniki położenia silników elektrycznych (kąt wychylenia, przesunięcie) Rys.1. Rysunek poglądowy czujnika wyposażonego w technologię CIPOS®
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=