35 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2023 WARSZTAT Co jednak ze zbyt dużą siłą przyłożona do skręcanego połączenia? Też ma ono negatywne skutki – powierzchnie styku, otwory montażowe, czy tuleje pękają. Zrywają się też gwinty lub pękają łby śrub dokręcanych z nadmierną siłą. Częste są również sytuacje, w których zbyt mocno „dobita” śruba uniemożliwia jej późniejsze bezpieczne odkręcenie. Jak to robią najlepsi Pytamy w BMW SIKORA kiedy zwykle używają klucza dynamometrycznego PROLINE, bo panuje obiegowa opinia że to głownie te bardziej precyzyjne prace – np. przy dokręcaniu głowicy silnika. Grzegorz Bieniek specjalista z serwisu BMW SIKORA przekonuje, że u nich to narzędzie konieczne również przy dokręcaniu kół. Skoro pojawiła się tematyka kół – pytamy dalej: zmiana koła to jedna z podstawowych procedur w warsztacie i serwisie – o czym powinniśmy pamiętać/jakich narzędzi użyć, by podczas niej nie uszkodzić dedykowanych felg, które często spotykamy w autach tej klasy co BMW a zwłaszcza BMW posiadających pakiet M Performance, lub modeli BMW M? Nasz ekspert nie zostawia wątpliwości: zmiana kół w przypadku obręczy wartych kilka tysięcy złotych sztuka to już nie przelewki… Trzeba podejść do sprawy fachowo - stanowczo, lecz również - delikatnie… Możemy oczywiście zacząć pneumatykiem (PROLINE 66372) bo to podstawa przy odkręcaniu śrub i przy wstępnym ich przykręcaniu. Pozwala szybko uporać się z żmudną robotą, lecz nie należy zapominać o elemencie finezji – tu pojawiają się nasadki teflonowe (PROLINE 29080) – to dzięki nim gniazda śrub i sama felga mają szanse uniknąć przypadkowego zarysowania. FILM
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=