PULS BRANŻY 17 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2023 skałach”, „Tryb jazdy po piasku”, „Tryb błoto/koleiny” oraz „Tryb Baja”, który jest ekstremalnym potwierdzeniem zdolności do szybkiej jazdy w terenie. W nim wszystkie systemy samochodu ustawione zostają pod kątem maksymalnych osiągów, aby uzyskać szczytowe rezultaty w jeździe terenowej z dużą prędkością. W „Trybie Baja” dodatkowo wspomniany wcześniej system utrzymanie pracy turbosprężarek do trzech sekund po tym, jak kierowca zwolni nacisk pedału przyspieszenia, co umożliwia szybszy powrót mocy po ponownym jego wciśnięciu. 4. Przeprojektowane zawieszenie Nowy Ranger Raptor otrzymał przekonstruowane zawieszenie, które w pełni wykorzystuje możliwości amortyzatorów FOX® z zaworem Live Valve. Mają one średnicę 2,5 cala i zostały wyposażone w najnowszy system sterowania, który dysponuje funkcją tłumienia zależnego od pozycji amortyzatora (Position-Sensitive Damping). Te amortyzatory są najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem tego typu, jakie kiedykolwiek zamontowano w Rangerze Raptorze. Wypełnione są olejem wzbogaconym Teflonem™, który zmniejsza tarcie o około 50 procent w porównaniu z amortyzatorami stosowanymi w modelu poprzedniej generacji. Wszystko – od regulacji sprężyn, poprzez ustawienie wysokości zawieszenia, dostrojenie zaworów i honowanie gładzi stref skoku cylindrów – wykonano z myślą o osiągnięciu idealnej równowagi pomiędzy komfortem, kontrolą, stabilnością i doskonałą przyczepnością na asfalcie oraz w terenie. Amortyzatory zostały dopracowane w celu uzyskania lepszego komfortu na drodze i wyższej skuteczności w terenie, zarówno przy dużych, jak i małych prędkościach jazdy. Oprócz współpracy z różnymi trybami jazdy, układ zawieszenia ma zdolność pracy w tle, aby przygotować pojazd do zmiany warunków jazdy. Podczas ściskania amortyzatora różne strefy dają takie wsparcie, jakie jest potrzebne dla danego skoku i działają odwrotnie, gdy amortyzatory odbijają do pełnej wysokości. 5. Samochód, który może skakać Aby zapewnić ochronę przed skutkami poważnego dobicia po lądowaniu pickupa, sprawdzony na trasach wyścigów system FOX® Bottom-Out Control dba o maksymalną siłę tłumienia w ostatnich 25 procentach skoku amortyzatora. Podobnie system może usztywnić tylne amortyzatory, aby zapobiec przechylaniu się Rangera Raptora przy gwałtownym przyspieszaniu, co wpływa na utrzymanie wysokiej stabilności pojazdu. Dzięki amortyzatorom dbającym o odpowiednią siłę tłumienia w każdym położeniu, Ranger Raptor gwarantuje stabilność zarówno na drodze, jak i na torze. 6. Wyczynowa konstrukcja i rozwiązania ze świata off-roadu Podwozie Rangera Raptora nowej generacji różni się od rozwiązań zastosowanych w najnowszym Rangerze. Szereg specyficznych dla Raptora mocowań i wzmocnień takich elementów jak słupek C, skrzynia
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=