30 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2022 WARSZTAT Ręczny opór to ten właściwy. Przy dokręcaniu nie kopiemy w klucz, ani nie używamy przedłużek – nic na siłę. Siłę to możemy zaaplikować - ale z precyzją, używając ręcznego klucza dynamometrycznego. Wartości zalecane przy dokręcaniu śrub kół to wg. różnych źródeł od 110 do 140 Nm. Oscylując w tych przedziałach możemy mieć pewność, że koła będą dokręcone i że przy okazji nie zerwiemy gwintu. Dobrą praktyką jest ponowne kontrolne dociągniecie śrub w kołach po ok. 100 km przejechanych na nowych obręczach – koła pracują i „układają się” w trakcie jazdy, dlatego warto to zrobić. Reasumując - jeśli już nie aptekarską dokładnością kierujmy się przy dokręcaniu własnym wyczuciem i zdrowym rozsądkiem, żeby nikt jesienią nie pytał znów przy odkręcaniu tych kół - „Kto to tak >dowalił<?”. www.narzedzianonstop.pl
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=