e-Auto Service Manager 3/2022

28 e-AUTO SERVICE MANAGER 03 - 2022 WARSZTAT ZA CHWILĘ ZMIANA NA LETNIE Odkręcanie – powoli i bez nerwów „Kto to tak >dowalił<?” Słyszymy często, gdy przyjdzie nam odkręcać śruby mocujące obręcze do piast. Jeśli śruby nie poddają się zwykłemu, ręcznemu kluczowi oznacza to, że zostały zbyt mocno przykręcone – prawdopodobnie pneumatyką przyłożoną „do oporu”. Jeśli dodatkowo w sezonie (zwłaszcza zimowym) śruby skorodowały mamy gotowy problem w postaci zapieczonych śrub „nie do ruszenia”. Z obfitym opryskiwaniem środkiem penetrującym trzeba uważać – jego nadmiar może dostać się na tarcze hamulcowe i spowodować niespodzianki na drodze. Jeśli jednak Jak co roku za moment rozpocznie się gorączkowy sezon zmian opon lub całych kół na letnie. By je wymienić trzeba je jednak najpierw zdjąć, a przedtem – odkręcić. My podpowiemy czym to zrobić i jak potem na nowo dokręcić, żeby było dobrze. W kółko to samo nawet po aplikacji takiego specyfiku śruby ani drgną warto sięgnąć po stabilny (dobre posadowiony na łbie śruby) ręczny klucz do kół z przedłużką. Uporczywe, nieudane odkręcanie zastałych śrub „pneumatem” lub udarowym kluczem elektrycznym może spowodować zniszczenie krawędzi łbów śrub i jeszcze większy kłopot z ich finalnym odkręceniem. Elektronarzędzia są bardzoprzydatne, ale w fazie intensywnego odkręcania śrub już „wzruszonych” gdy auto/koło jest w górze na podnośniku. Mamy tu do wyboru narzędzia pneumatyczne współpracujące z kompresorem lub narzędzia elektryczne, wśród których

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=