E-Auto Service Manager 2/2025

55 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2025 NOWOŚCI I WYDARZENIA 21.01.2025 - KIA Carens Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA Carens (kod modelowy RP), wyprodukowanych w Korei Południowej od 28.08.2012 r. do 23.07.2018 r., które są wyposażone w układy zapobiegające blokowaniu kół (ABS) i elektroniczną kontrolę stabilności trakcji (ESC), może dochodzić do awarii jednostek HECU (hydrauliczno-elektroniczna jednostka sterująca - Hydraulic Electronic Control Unit). Podstawową przyczyną jest wyciek płynu hamulcowego, który może doprowadzić do zwarcia elektrycznego w trakcie eksploatacji pojazdu, powodując przeciążenie elektryczne w module ABS. Stan ten może spowodować pożar w komorze silnika, niezależnie od tego, czy pojazd jest zaparkowany, czy jest w ruchu. Objawem w pojazdach dotkniętych problemem może być zapalona kontrolka ostrzegawcza awarii (MIL) i/lub kontrolka ABS, a także dym oraz zapach spalenizny wydobywający się z komory silnika i podzespołów HECU. Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są 4 002 pojazdy. Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu zainstalowania nowych bezpieczników o małej pojemności w celu ograniczenia prądu roboczego w płytce obwodu elektrycznego HECU. Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542). 21.01.2025 - Honda, modele: CR-V e:HEV, CR-V e:PHEV Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, modele: CR-V e:HEV, rok modelowy 2024, wyprodukowanych od maja 2023 r. do marca 2024 r. w Chinach oraz Honda CR-V e:PHEV, rok modelowy 2024, wyprodukowanych od kwietnia 2023 r. do stycznia 2024 r. w Chinach, błędnie oznaczono haki holownicze, co spowodowało wysyłkę niewłaściwych modeli do dealerów. Montaż haka przeznaczonego dla e:PHEV w e:HEV może skutkować kontaktem z modułem IPU podczas kolizji tylnej, co może prowadzić do zwarcia w systemie wysokiego napięcia i pożaru. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 47 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną wizytę w autoryzowanym serwisie w celu przeprowadzenia naprawy. Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Domaniewska 50, 02-672 Warszawa; tel.: 801 811 711).

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=