PULS BRANŻY 28 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2025 wiele pojazdów po poważnych kolizjach. Należy pamiętać, że po sprowadzeniu do Polski auta te mogą ponownie uczestniczyć w wypadkach, ponieważ średnio dzieje się to raz na 5-10 lat. Mając na uwadze fakt, że średnia wieku samochodów jeżdżących po polskich drogach to około 11 lat*, jest prawdopodobne, że pojazdy te przynajmniej raz uczestniczyły w wypadku - Matas Buzelis, ekspert rynku motoryzacyjnego w carVertical * Na podst. raportu Indeks Transparentności carVertical Kompakty i auta miejskie mają więcej szczęścia Kompaktowe oraz miejskie samochody statystycznie rozbijane są znacznie rzadziej. Raporty pobierane w Polsce wskazują, że w przypadku Peugeotów udział aut z jakąś szkodą na koncie to 48,7%. Dla aut marki Fiat współczynnik ten wynosi 49,6%, dla Citroen - 50,7%. Te trzy marki należą do szczęśliwego grona z najmniejszą liczbą szkód. Uszkodzenia samochodów luksusowych mogą kosztować nawet 50 000 zł Koszt naprawy uszkodzonego pojazdu zależy w dużej mierze od marki. Samochody klasy ekonomicznej są tańsze w naprawie, więc koszty ich uszkodzeń są naturalnie niższe. Jednak nawet drobny wypadek z udziałem luksusowego SUV-a może skutkować rachunkami za naprawę liczonymi w tysiącach euro.W Polsce średni koszt likwidacji szkody dla pojazdów marki Porsche wyniósł 49 076 PLN i był najwyższy spośród wszystkich marek sprawdzonych przez carVertical. Za Porsche uplasowały się Mercedes-Benz (27 309 zł) i Lexus (25 447 zł).Najniższe średnie koszty likwidacji szkód w badaniu miały Skoda (12 952 zł), Fiat (13 571 zł) i Opel (13 597 zł).
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=