E-Auto Service Manager 2/2024

28 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2024 PROLINE przewodu biegnącego do sterownika silnika oraz drugi, do którego dostęp może wymagać demontażu poszczególnych elementów pojazdu). Używając nasadek do sondy lambda, wykręcamy sondę z gniazda przed montażem nowej sondy, jej gwint smarujemy następnie smarem wysokotemperaturowym i ostrożnie wkręcamy ręcznie element w gniazdo. Całość następnie dokręcamy kluczem dynamometrycznym i podłączamy wtyczki. Do wtrysków nie trzeba wodotrysków – wystarczy precyzja: Problemy z wymianą wtryskiwaczy nie kończą się na dostępie do samego podzespołu. Trzeba pamiętać o tym, że często urządzenie pracowało w silniku przez wiele lat i kilometrów, wiec miało do czynienia z zanieczyszczeniami i wysoką temperaturą. W efekcie mogło zapiec się w punkcie montażowym. Do odkręcenia takiego wtrysku nie wystarczy zwykły klucz – potrzebna jest profesjonalna nasadka z zestawy PROLINE 46844.To pozwoli na demontaż bez uszkodzenia elementów głowicy i samego wtryskiwacza. Siłowanie się z wtryskiwaczem może bowiem doprowadzić do jego ukręcenia, ewentualnie uszkodzenia pokrywy zaworów czy nawet głowicy – a tego wszyscy chcielibyśmy przecież za wszelką cenę uniknąć. Więcej szczegółów na temat zestawu PROLINE 46844 oraz o jego zastosowaniu znajdziecie w filmie z udziałem Grzegorza Bieńka, doświadczonego mechanika, kierującego pracami autoryzowanego serwisu BMW M Sikora w Mikołowie.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=