PULS BRANŻY 8 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2023 Zacznijmy od tego, że w wielu pojazdach, aby wymienić wycieraczki, należy przejść w ich tryb serwisowy, albowiem bez tego, ich spoczynkowe położenie, nie pozwoli nam na ich demontaż. Próba wymiany bez tego trybu może zakończyć się uszkodzeniem mechanizmu wycieraczek i/lub elementów karoserii. Sposób wywołania takiego trybu powinien być opisany w instrukcji samochodu. Gdy już mamy uruchomiony w/w tryb możemy przystąpić do demontażu starych i montażu nowych wycieraczek. Proces ten ułatwi nam dodatkowe odchylenie ramion wycieraczek na ich przegubie. Demontaż i montaż nie powinien odbywać się z nadmierną siłą, gdyż może to spowodować skrzywienie ramienia, co będzie skutkowało nierównomiernym dociskiem wycieraczki na szybę, lub nawet uszkodzenie mechanizmu. Należy pamiętać, aby podczas wymiany zabezpieczyć szybę (np. dużym kawałkiem grubej tektury) przed niekontrolowanym, przypadkowym złożeniem się odchylonego ramienia, zwłaszcza bez założonej na nie wycieraczki, gdyż najpewniej skończyłoby się to pęknięciem szyby. Zdarza się, że po wymianie wycieraczek na nowe – kierowcy nie są zadowoleni z efektu wymiany. Dzieje się tak najczęściej, gdy wycieraczki nie są wymieniane regularnie, tj. co ok. 6-7 miesięcy, tylko co kilka lat. Tak długi okres między wymianami powoduje, że mechanizm, ale również i szyba, zużywają się niejako poprzez „ułożenie się” pod tak długo niezmieniany zestaw. Założenie nowego zestawu powoduje zmianę pozycji ramion oraz ich naprężeń, niedopasowanie nowego pióra do wytartej szyby, co w efekcie przynieść może nie najlepiej wytartą szybę i właśnie niezadowolenie użytkownika pojazdu. Z tego powodu HELLA zachęca do regularnych wymian wycieraczek.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=