PULS BRANŻY 22 e-AUTO SERVICE MANAGER 02 - 2022 gu Mach-E jest niezwykle proste za pomocą aplikacji FordPass lub z poziomu ekranu dotykowego. Jeśli to tylko możliwe, należy parkować w garażu lub pod zadaszeniem, co pomoże ograniczyć negatywny wpływ niskich temperatur na sprawność akumulatora, a to z kolei pozwoli zmaksymalizować zasięg. Bardzo ważna jest kwestia sposobu ładowania, szczególnie w chłodniejsze dni. Opcją może być ładowanie podtrzymujące, które pomoże utrzymać optymalną temperaturę akumulatora. Dzięki temu, w momencie ruszenia, jego temperatura będzie na optymalnym poziomie i nie będzie zużywana energia na jego podgrzanie. Jeżeli podczas parkowania nie ma możliwości podłączenia samochodu do źródła zasilania, należy spróbować znaleźć miejsce w słońcu, aby samochód stał w nieco wyższej temperaturze. Komfort kierowcy i pasażerów jest kluczowy, ale warto pamiętać o kilku zasadach, które pozwolą w sposób optymalny zużywać energię. Zamiast ogrzewać całą kabinę ustawiając od razu wysoką temperaturę, w każdym elektrycznym samochodzie, lepiej jest wykorzystać podgrzewanie foteli i kierownicy jako podstawowe punktowe źródła ciepła dla kierowcy i pasażerów. Zużywają one znacznie mniej energii. Ponadto warto ustawić klimatyzację w taki sposób, aby od razu zapewnić sobie komfortową, ale umiarkowaną temperaturę otoczenia. Utrzymywanie stałej temperatury jest bardziej efektywne niż ciągłe wyłączanie i włączanie ogrzewania w celu podgrzania wcześniej wychłodzonej kabiny. Kluczowe jest również umiejętne ładowanie auta. Przykładowo, po krótkiej jeździe, należy unikać szybkiego ładowania pojazdu ładowarką DC o
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=