PULS BRANŻY 5 e-AUTO SERVICE MANAGER 01 - 2025 Według danych ACEA (European Automobile Manufacturers’ Association), sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie w 2024 roku była niższa o 4,9% niż w tym samym okresie ubiegłego roku, a całkowity ich udział w rynku wyniósł 14,4%. - Obecna sytuacja w branży motoryzacyjnej nie jest tak optymistyczna, jak zakładano. Choć Unia Europejska planuje wprowadzenie zakazu rejestracji nowych samochodów z silnikami spalinowymi od 2035 roku, realizacja tego założenia stoi pod dużym znakiem zapytania. Dane wskazują, że sprzedaż samochodów elektrycznych zarówno w Europie, jak i w Polsce, nie rozwija się w tak dynamicznym tempie, jak wcześniej prognozowano. W niektórych krajach, np. w Niemczech, odnotowano nawet dwucyfrowe spadki. W 2026 roku zapowiedziano przeprowadzenie oceny postępów i skutków planowanych regulacji, co może doprowadzić do zmian w pierwotnych założeniach - mówi Tomasz Czarnecki, Neptis SA. Jak dodaje Paweł Kocoń, Public Relations Manager MB Motors Sp. z o.o. - w ostatnich miesiącach zauważalna jest mniejsza intensywność działań promocyjnych i deklaracji ze strony producentów, dotyczących całkowitego przejścia na produkcję samochodów elektrycznych. Niemniej jednak proces ten jest już w toku i postępuje systematycznie. Eko miasta i mikromobilność Zmiany dotyczące ekologicznych rozwiązań dla miast to nie tylko promocja samochodów elektrycznych, ale również zmieniające się podejście do zarządzania przestrzenią.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=