E-Auto Service Manager 1/2025

PULS BRANŻY 12 e-AUTO SERVICE MANAGER 01 - 2025 Coraz częściej, pomimo wyższego wykształcenia, młodzi ludzie zaczynają swoje życie zawodowe od niskopłatnych stanowisk – w restauracjach, call centre czy sklepach. - Branża lakiernicza powinna wykorzystać ten trend i znacząco skrócić czas przygotowania do pracy, tak aby młodzi pracownicy mogli spróbować swoich sił, ponieważ tak właśnie młodsze pokolenia szukają swojej drogi. Musimy też przygotować się na to, że nawet jeśli będą zadowoleni z pracy, to po jakimś czasie odejdą w zupełnie innym kierunku. Wynika to z potrzeby różnorodności, a nie niechęci do branży - tłumaczy De Groof. Rozwój technologii szkoleniowych wykorzystujących VR, AR i symulacje pomoże przyciągać młodszych pracowników, ponieważ pozwala oferować im metody szkoleniowe, które rzadko kiedy kojarzą im się z branżą lakierniczą. Prawdziwa satysfakcja i poczucie spełnienia Jednym z największych wyzwań stojących przed serwisami, które chcą przyciągać młodych pracowników, jest brak kontaktu z właścicielami samochodów. To sprawia, że lakiernicy często nie mają prawdziwej satysfakcji z wykonywanej pracy i miewają trudności z dostrzeganiem jej sensu. Bart De Groof: Gdy właściciel przyprowadza samochód po wypadku, zwykle jest niezadowolony lub zły i nie może doczekać się, aż odzyska auto. Tak naprawdę dla właściciela

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=