PULS BRANŻY 10 e-AUTO SERVICE MANAGER 01 - 2025 MŁODE TALENTY W SERWISACH LAKIERNICZYCH – JAK JE POZYSKAĆ? Niedobór wykwalifikowanych specjalistów, a zwłaszcza lakierników, to złożony problem stojący przed wieloma europejskimi serwisami blacharsko-lakierniczymi. Przyczyn tej sytuacji należy dopatrywać się w szeregu różnorodnych czynników: historycznie branża ta bazuje na fizycznej, brudnej i potencjalnie niebezpiecznej pracy. Co więcej, młodzi ludzie obecnie nie szukają kariery na całe życie, lecz chcą próbować różnych wyzwań. Nie bez znaczenia jest też fakt, że lakiernicy i mechanicy nie mają styczności z właścicielami samochodów, więc trudno o poczucie spełnienia i satysfakcji z wykonywanej pracy. Dodajmy do tego ciągłą presję, by pracować szybciej i wydajniej. Lakiernicy ponoszą też największą odpowiedzialność za jakość naprawy – to od nich zależy ostateczny wygląd auta, gdy trafia do właściciela. Nic dziwnego, że potencjalni kandydaci postrzegają tę ścieżkę kariery jako ryzykowną i pozbawioną korzyści, pomimo że zapewnia ona dużą dozę spełnienia i wymaga sporych umiejętności. Serwisy lakiernicze zmagają się z brakiem młodych, utalentowanych specjalistów. Bart De Groof, Senior Global Marketing Director, Refinish w Axalcie, wyjaśnia przyczyny i potencjalne rozwiązania tego problemu.Korei południowej.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=