47 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2024 NOWOŚCI I WYDARZENIA Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Toyota Corolla, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii i Turcji od 16.01.2023 r. do 05.11.2024 r., w sytuacji gdy pedał hamulca jest wciśnięty podczas pokonywania zakrętów, istnieje możliwość, że ciśnienie płynu hamulcowego może nie być kontrolowane zgodnie z założeniami. Kierowca może chwilowo doświadczyć „twardego” pedału hamulca oraz zmniejszonej siły hamowania. Wydłuża to drogę hamowania i zwiększa ryzyko zderzenia. Kampanią naprawczą objętych jest w Polsce 43 170 pojazdów. Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu zmiany oprogramowania elektronicznej jednostki sterującej poślizgiem (skid control ECU). Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00). 21.11.2024 - Volvo, modele: S60, V60, S90, V90, V90CC, S90L, XC60, XC90 Przedsiębiorca Volvo Car Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Volvo, modele: S60, V60, S90, V90, V90CC, S90L, XC60 i XC90 z roku modelowego 2020, pedał hamulca mógł nie zostać zamontowany zgodnie ze specyfikacją producenta. Może to prowadzić do nieprawidłowości w działaniu hamulca lub całkowitego braku działania hamulca zasadniczego. Elektryczny hamulec postojowy będzie nadal działał i może być użyty do zatrzymywania pojazdu. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 378 pojazdów. Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu połączenie dokręcenia zgodnie ze specyfikacją śrubowego modułu hamulcowego. Informacji związanych z kampanią udziela Volvo Car Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 558/560, 02-884 Warszawa) pod numerem telefonu: 22 566 28 00. 21.11.2024 - McLaren GT Przedsiębiorca AUTO FUS GROUP Sp. j. powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki McLaren GT, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, linka ręcznego zwalniania zespołu zatrzasku maski ma nadmierne napięcie, co może spowodować otwarcie zatrzasku, powodując nieoczekiwane otwarcie maski. Może to spowodować uderzenie maski w przednią szybę, przy czym punkt styku będzie znajdował się u dołu przedniej szyby w punktach zawiasów. Maska prawdopodobnie pozostanie w pozycji pionowej, co ograniczy widoczność kierowcy i zwiększy ryzyko wypadku.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=