28 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2024 WARSZTAT 4. Zdeformowany żarnik (przegrzewanie) Przyczyna • Awaria modułu zapłonowego • Nieprawidłowy kąt rozpylenia paliwa lub nieregularny wtrysk paliwa • Wadliwe uszczelnienie powodujące nieprawidłowy kąt rozpylenia paliwa • Zbyt długi czas grzania / zbyt wysokie napięcie (na przykład 12V świeca żarowa w układzie 24V lub odwrotnie) • Awaria alternatora i regulatora napięcia • Nieprawidłowe działanie lub niewłaściwa synchronizacja wtrysku Sprawdź: • czy moduł zapłonowy jest prawidłowo zainstalowany • czy korzystasz z prawidłowego modułu zapłonowego dla danego modelu pojazdu • otwór montażowy świecy żarowej pod kątem obecności nagaru • styki na regulatorze napięcia • napięcie układu elektrycznego i napięcie świecy żarowej • napięcie układu ładowania • kąt wyprzedzenia wtrysku 5. „Opuchnięty” żarnik Przyczyna • Olej w komorze spalania, prawdopodobnie spowodowany zużyciem pierścieni tłokowych Sprawdź: • pierścienie tłokowe w cylindrach silnika • zużycie oleju 6. Brak żarnika Przyczyna • Awaria modułu zapłonowego • Nieprawidłowy kąt rozpylenia paliwa lub nieregularny wtrysk • Wadliwe uszczelnienie powodujące nieprawidłowy kąt rozpylenia paliwa • Nieprawidłowe działanie lub brak synchronizacji wtrysku modułu wtryskowego • Uszkodzony gwint w otworze montażowym w głowicy cylindra • Niedostatecznie dokręcona świeca żarowa, co powoduje jej nieprawidłowe położenie Sprawdź: • czy korzystasz z prawidłowego modułu zapłonowego dla dane-
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=