E-Auto Service Manager 12/2024

27 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2024 WARSZTAT 1. „Spuchnięta” końcówka żarnika Przyczyna • Zbyt wysokie napięcie (na przykład świeca żarowa 12V w układzie 24V lub odwrotnie) • Awaria alternatora i regulatora napięcia • Nieprawidłowe przechowywanie (wilgoć) Sprawdź: • napięcie układu elektrycznego i napięcie świecy żarowej • układ ładowania • warunki przechowywania świec 2. Uszkodzona końcówka żarnika Przyczyna • Zbyt długi czas grzania / zbyt wysokie napięcie (na przykład 12V świeca żarowa w układzie 24V lub odwrotnie) • Awaria alternatora i regulatora napięcia Sprawdź: • styki na regulatorze napięcia • napięcie układu elektrycznego i napięcie świecy żarowej • napięcie układu ładowania 3. Zniszczona lub ułamana końcówka żarnika Przyczyna • Awaria modułu zapłonowego • Nieprawidłowy kąt rozpylenia paliwa lub nieregularny wtrysk paliwa • Wadliwe uszczelnienie powodujące nieprawidłowy kąt rozpylenia paliwa Sprawdź: • czy moduł zapłonowy jest prawidłowo zainstalowany • czy korzystasz z prawidłowego modułu zapłonowego dla danego modelu pojazdu • otwór montażowy świecy żarowej pod kątem obecności nagaru

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=