PULS BRANŻY 31 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2023 nicznych województwa śląskiego. Biorący w nim udział młodzi adepci mechaniki rywalizowali z udziałem nowoczesnych metod nauczania, w tym wirtualnej rzeczywistości. Dla uczniów zostały także zorganizowane warsztaty branżowe, które były prowadzone przez ekspertów największych firm produkujących części zamienne. Przedstawiciele sieci ProfiAuto wskazują, że problem z brakiem wykwalifikowanej kadry pojawia się już od kilku lat i prawdopodobnie będzie narastał – nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Jak wyjaśniają, w szkołach technicznych coraz mniej uczniów kształci się na profilach mechanicznych. Motywują to tym, iż zawód mechanika niekoniecznie młodym osobom kojarzy się z prestiżem i dobrymi zarobkami. Tymczasem wykwalifikowany mechanik może liczyć na pensję nawet 10 000 zł miesięcznie. - Jako właściciele największej w Polsce sieci warsztatów dobrze wiemy, że branża motoryzacyjna już teraz zmaga się z niewystarczającą liczbą mechaników. Jeśli nie podejmiemy w tej kwestii żadnych działań, problem ten będzie narastał. Dlatego stawiamy na kształcenie ustawiczne naszych serwisantów, ale też angażujemy się w różne pozasektorowe inicjatywy, jak powołana dziś akademia. Zanim Polacy przesiądą się na samochody elektryczne, minie jeszcze bowiem sporo czasu. Tymczasem samochody z klasycznym napędem spalinowym będą wciąż popularne i ktoś musi je naprawiać. Takie inicjatywy pomogą sprawić, że będzie to możliwe – mówi Michał
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=