PULS BRANŻY 9 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2022 jazdu. Do określania kąta służy tu metoda monoimpulsowa. System porównuje fazowe odbicia sygnału wysyłanego impulsowo o różnej dla każdej ze stron pojazdu charakterystyce częstotliwości. W czwartej generacji czujników radarowych zintegrowano dodatkową funkcję bezpieczeństwa, tak zwanego asystenta wysiadania. Pozwala ona rozpoznawać przy wysiadaniu niebezpieczne sytuacje, na przykład przejazd innego pojazdu i ostrzegać przed nimi pasażerów. Połączenie funkcji systemów “Lane Assist” wykorzystującego kamerę i Adaptive Cruise Control (ACC) korzystającego z radaru dało możliwość stworzenia systemu Traffic Jam Assist (Asystent jazdy w korku), który daje możliwość niemal autonomicznej jazdy (AD). Na wstępie naszych rozważań poruszyliśmy problem mnogości różnych rozwiązań systemów wspomagania kierowcy i podzespołów, o które oparte jest ich działanie. Ostatnimi podzespołami jakie się pojawiły w systemach ADAS są czujniki LIDAR (Light Detection and Ranging). Lidar jest połączeniem lasera z teleskopem, urządzenie działa na podobnej zasadzie jak radar, ale wykorzystuje wiązkę światła lasera zamiast mikrofal radiowych. Do systemów korzystających z technologii LIDAR należą między innymi Construction Zone Assist, czyli system wspomagający podczas jazdy na remontowanych odcinkach drogi czy Collision Avoidance System (CAS), także znany jako Precrash System, system zapobiegający kolizji. Metody kalibracji systemów Kamera/kamery multifunkcyjne Kalibracja systemu kamery/kamery może wymagać ustawienia pojazdu na stanowisku z urządzeniem CSC Tool i odpowiednią tablicą wzorcową lub system będzie się kalibrował dynamicznie, co oznacza konieczność wykonania przejazdu samochodem w ściśle określonych warunkach drogowych (ilość znaków, pasy poziome na drodze, odpowiednia prędkość) Kamera parkowania przednia i tylna oraz kamery systemów 360 stopni Producenci pojazdów również w tym przypadku stosują dwa różne sposoby kalibracji. Dynamiczny polegający na przeprowadzeniu przejazdu samochodem. Statyczny do przeprowadzenia którego warsztat musi być wyposażony w odpowiednie tablice referencyjne układane przed/za pojazdem, maty rozkładane po bokach pojazdu do kalibracji systemów 360 stopni a w niektórych przypadkach dodatkowe tablice referencyjne stojące za pojazdem Kamery podczerwone do jazdy nocnej Do prawidłowej kalibracji kamer podczerwonych wymagana jest odpowiednia tablica referencyjna ustawiona przed pojazdem
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=