E-Auto Service Manager 12/2022

PULS BRANŻY 10 e-AUTO SERVICE MANAGER 12 - 2022 Radar przedni dalekiego zasięgu Podobnie jak w przypadku kamer, producenci stosują dwie metody kalibracji, statyczną do której wymagane jest odpowiednie wyposażenie (tablica kalibracyjna z regulacją pochylenia do symulowania przyspieszania, jazdy ze stałą prędkością oraz hamowania pojazdu) oraz metodę dynamiczną przeprowadzając jazdę samochodem w określonych warunkach Radary przednie i tylne systemów ostrzegania przed kolizją Zarówno w tym przypadku, zależnie od producenta pojazdu system kalibrujemy dynamicznie lub statycznie przy pomocy odpowiednich tablic oraz aktywnych urządzeń dopplerowskich ustawianych w odpowiedni sposób dookoła pojazdu Lidar Czujniki lidarowe zazwyczaj montowane są w „oknie” kamery multifunkcjnej przedniej i są kalibrowane automatycznie przy kalibracji kamery Czujnik laserowe (AUDI) Ostatnią grupą czujników są stosowane w AUDI czujniki laserowe montowane na dole zderzaka przedniego. Zastępują one w niektórych modelach czujniki radarowe przednie. Do ich kalibracji wymagana jest, jak w przypadku radarów odpowiednia tablica referencyjna do kalibracji statycznej Łączenie funkcji różnych systemów ADAS i sygnałów z różnego rodzaju czujników daje możliwość stworzenia pojazdu niemal w pełni autonomicznego. Jak ważne dane są dostarczane do poszczególnych systemów i jakie mają znaczenie dla poprawnego ich funkcjonowania, a także dla bezpieczeństwa jest oczywiste. Na niekorzyść warsztatów niezależnych działa fakt, że każdy producent samochodu może według własnego uznania wybrać metodę kalibracji systemu oraz potrzebne do jej wykonania narzędzia. W przypadku niektórych marek do kalibracji kamery przedniej wykorzystywane są 4 różne tablice referencyjne zależnie od modelu pojazdu. Stąd też czołowe firmy branży, do których należy Hella zostawia konkurencję w tyle i zapewniają swoim klientom odpowiednie produkty i niezbędny „know how”. Hella Polska

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=