PULS BRANŻY 8 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2024 CZY BRANŻA MA JAKIŚ POMYSŁ? W erze, gdy liczba samochodów na polskich drogach nieustannie rośnie, branża motoryzacyjna stoi przed paradoksalnym wyzwaniem. Mimo rosnącego zapotrzebowania na usługi, warsztaty samochodowe borykają się z dramatycznym niedoborem wykwalifikowanych pracowników. Ta sytuacja ma daleko idące konsekwencje, odczuwalne zarówno przez właścicieli warsztatów, jak i przez kierowców. SAMOCHODÓW NA DROGACH CORAZ WIĘCEJ, A W WARSZTATACH CORAZ MNIEJ MECHANIKÓW Skala problemu jest ogromna. Spośród 24 tysięcy warsztatów działających w Polsce, ¾ z nich poszukuje fachowców. Rezultat? Wydłużające się kolejki do warsztatów i rosnące koszty napraw. Niestety, to już nie jest problem przyszłości - kierowcy odczuwają go na własnej skórze już teraz. Dlaczego brakuje mechaników? Główną przyczyną jest ograniczony napływ młodych ludzi do zawodu mechanika samochodowego. Wielu potencjalnych pracowników odstrasza nienajlepszy wizerunek tej profesji, kojarzony z ciężką i brudną pracą. Nic bardziej mylnego! Rzeczywistość współczesnego warsztatu samochodowego to zupełnie inna historia. Dzisiejszy mechanik to często wysoko wykwalifikowany specjalista, inżynier mechanik, którego praca w coraz większym stopniu polega na obsłudze zaawansowanych systemów komputerowych i elektronicznych. Współczesne samochody, to skomplikowane maszyny, wymagające nie tylko wiedzy mechanicznej,
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=