E-Auto Service Manager 11/2024

44 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2024 LAKIERNIA czy niedoskonałości. W tym procesie wykorzystuje się papier ścierny o różnej gradacji, w zależności od stopnia uszkodzenia lakieru. Szlifowanie należy przeprowadzać z dużą starannością, aby nie uszkodzić lakieru i przygotować idealnie gładką powierzchnię pod polerowanie. Urządzenia i materiały eksploatacyjne: • Polerki rotacyjne lub oscylacyjne: Polerka rotacyjna (np. Flex XC 3401 VRG) lub oscylacyjna (np. Rupes BigFoot LHR15 Mark III) pozwala na równomierne usuwanie rys i niedoskonałości. Modele te charakteryzują się kontrolowanym ruchem obrotowym, co pomaga zachować precyzję i bezpieczeństwo pracy. • Papier ścierny o różnych gradacjach: Papier ścierny o gradacjach od 1500 do 3000 (np. 3M Trizact) jest idealny do szlifowania drobnych uszkodzeń. Prace zaczyna się zwykle od grubszych gradacji (np. 1500 lub 2000), przechodząc do coraz drobniejszych. • Blok szlifierski: W sytuacjach wymagających ręcznego szlifowania idealnym narzędziem jest miękki blok szlifierski, np. Mirka Soft Hand Block. Taki blok pozwala na równomierne rozłożenie nacisku, co zmniejsza ryzyko powstawania nierówności na powierzchni. Etap 4: Finalne Oczyszczenie i Kontrola Jakości Po szlifowaniu powierzchnia musi być ponownie dokładnie oczyszczona i przygotowana do polerowania. Używa się do tego czystych, bezpyłowych ściereczek i środków do finalnego oczyszczania. Jest to również moment na dokładną kontrolę jakości - każdy fragment powierzchni musi być idealnie przygotowany i wolny od jakichkolwiek defektów. Urządzenia i materiały eksploatacyjne: • Ściereczki bezpyłowe: Używanie ściereczek bezpyłowych, np. Work Stuff Zephyr o gęsto tkanych włóknach, pozwala na skuteczne usunięcie drobinek pyłu, które mogłyby wpłynąć na proces polerowania. • Środek do finalnego oczyszczania: Środki czyszczące o właściwościach antystatycznych, takie jak Gtechniq Panel Wipe, zapewniają pełne usunięcie resztek tłuszczu oraz pozostawiają powierzchnię lakieru doskonale czystą. • Lampa inspekcyjna: Na tym etapie po raz kolejny sprawdza się powierzchnię pod lampą inspekcyjną (np. Scangrip I-Match 2 lub

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=