E-Auto Service Manager 11/2022

48 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2022 WARSZTAT KYB - WSKAZÓWKI MONTAŻOWE Mocowanie tłoczyska Jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzenia uszczelniacza olejowego amortyzatora oraz wycieku oleju jest uszkodzenie tłoczyska podczas montażu. Nie należy używać szczypiec ani innych nieodpowiednich narzędzi do przytrzymywania tłoczyska bezpośrednio na jego powierzchni podczas dokręcania nakrętki mocującej. Narzędzia te mogą uszkodzić gładką, chromowaną powierzchnię, co może doprowadzić do uszkodzenia uszczelniacza oraz do wycieku oleju. Amortyzatory KYB posiadają specjalny obszar na tłoczysku, znajdujący się tuż pod gwintem, który służy do jego przytrzymania i blokowania podczas dokręcania nakrętki mocującej. Używaj nakrętek dostarczonych w zestawie Jeżeli amortyzator KYB dostarczany jest wraz z nową nakrętką, należy jej użyć podczas montażu – zamiast tej, która została zdemontowana ze starej części. W przypadku gdy KYB nie dostarcza nakrętki, należy ponownie użyć oryginalnej. Wymiana wkładów amortyzatora Podczas montażu nowego wkładu amortyzatora KYB nie należy wlewać wody ani innych płynów do obudoKYB Europe przedstawia ważne informacje dotyczące zasad postępowania podczas montażu amortyzatorów, sprężyn zawieszenia oraz górnych zestawów montażowych. wy. Upewnij się także, że w obudowie amortyzatora nie ma żadnego płynu. KYB zaleca montaż wkładów amortyzatora bez dodatkowych płynów we wnętrzu obudowy. Pozycja górnych zestawów montażowych Podczas demontażu kolumny amortyzatora zaleca się oznaczenie części zawieszeniawchodzącychw jej skład, dla zapewnienia prawidłowego położenia i kolejności elementów, które będą używane ponownie. Określa się to jako „pozycja zegarowa”. Należy zwrócić szczególną uwagę na prawidłowe ułożenie zwoju sprężyny na górnym zestawie montażowym, aby upewnić się, że montaż został przeprowadzony prawidłowo zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu. Wysokość amortyzatora zasami zdarza się, że nowy amortyzator KYB może mieć inną wysokość tłoczyska niż ten, który został wymontowany z pojazdu. Najczęściej powodem takiej sytuacji jest zastosowanie w amortyzatorze KYB (szczególnie w nowszych modelach pojazdów) wewnętrznej sprężyny ruchu odbicia oraz brak odboju w produkcie OE, który ze względu obniżenia kosztów mógł zostać usunięty przez producenta. W niektórych, przypadkach

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=