E-Auto Service Manager 11/2022

PULS BRANŻY 14 e-AUTO SERVICE MANAGER 11 - 2022 skrzynia automatyczna z możliwością zmieniania biegów w łopatkach, więc bardzo fajne rozwiązanie. Zmodyfikowaliśmy w niej jedynie elektronikę – mamy tu TCU od TurboLamika, które dobrze się sprawdza pod kątem niezawodności i możliwości precyzyjnego dosterowania skrzyni do potrzeb Bartka. Bardzo mocno zmodyfikowany – jeśli chodzi o olej i płyn chłodzący – jest układ chłodzenia: i skrzyni biegów, i silnika. Wszystkie te elementy są przeniesione do tylnej części auta, co pozwala lepiej rozłożyć jego masę. Mamy tu też boczne łapacze powietrza – czerpnie, którymi zasysamy powietrze: z lewej strony do chłodzenia chłodnicy skrzyni biegów, z prawej – do oleju silnikowego. Zostało to opracowane tak, żeby układ był wydolny. W związku z rozłożeniem masy, ale także celem ułatwienia serwisu i obsługi auta do tyłu przenieśliśmy również filtr oleju. Do tego mamy układ napędowy szpera 100% z zaspawanym dyfrem i klatkę bezpieczeństwa wymaganą w zawodach. Autko jeździ na paliwie z alkoholu: E85. Można by jeszcze dużo pozmieniać, ale wymagałoby to czasu – którego odkąd zaczęliśmy współpracę nie mieliśmy tak naprawdę za wiele: • na początek, po trzech sezonach – bardzo długim czasie jak na użytkowanie tak ekstremalne jak w przypadku Bartka – padła skrzynia biegów; • następnie - „mała” rewizja silnika okazała się remontem. Finalnie udało się wszystko poskładać na czas: troszkę poprawić układ osprzętu, zamontować zdecydowanie większy alternator i bardziej wydajną pompę wspomagania. Dzięki temu Bartek odczuł dużą różnicę w obsłudze auta. Dodatkowo, już w ciągu sezonu udało nam się doszlifować zawieszenie na tyle dobrze,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=