E-Auto Service Manager 10/2024

44 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2024 LAKIERNIA Krok czwarty Po wykonaniu natrysków próbnych, porównaj je z lakierem w miejscu, w którym wykonano pomiar koloru. Najlepiej w warunkach dobrego oświetlenia. Wybierz odpowiednią recepturę i poziom połysku. Krok piąty Przygotuj pojazd i wykonaj maskowanie, jak zwykle. Krok szósty Najpierw nałóż odpowiedni podkład. ValueShade®, opatentowana koncepcja od Axalty, to znakomite rozwiązanie dla wszystkich kolorów lakierów nawierzchniowych. Zastosowanie odpowiedniego odcienia szarości poprawia krycie i przekłada się na mniejsze zużycie lakieru. Wszystkie nasze narzędzia kolorystyczne wyświetlają rekomendowany odcień podkładu ValueShade dla danego koloru. Niższe zużycie materiału i krótszy czas pracy owocują wzrostem wydajności i podnoszą rentowność serwisu. Następnie nakładany jest lakier bazowy Cromax. Na tym etapie warto zajrzeć do metryczki technicznej lakierów Chroma Matt Clear, ponieważ różne systemy lakierów bazowych mogą wymagać innego postępowania. W przypadku systemu Cromax Pro lakiernicy nie mogą pozostawić żadnego obszaru naprawy bez pokrycia, w przeciwnym razie widoczne będą różnice w połysku. Krok siódmy Czas na lakier bezbarwny. Po prostu powtórz proces mieszania obu lakierów bezbarwnych zgodnie z wybranym natryskiem próbnym. Pamiętaj, aby dokładnie wymieszać składniki. W razie potrzeby sprawdź informacje w programie ChromaWeb. Krok ósmy Nałóż matowy lakier bezbarwny w dwóch warstwach z odparowaniem międzywarstwowym. - Najpierw równomiernie nałóż pierwszą warstwę, która wymaga 15-minutowego odparowania - tłu-

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=