E-Auto Service Manager 10/2024

42 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2024 LAKIERNIA ŁATWIEJSZA NAPRAWA LAKIERÓW MATOWYCH Z CROMAX Cromax®, globalna marka lakierów firmy Axalta, rozumie, jak skomplikowana może być naprawa matowych powłok lakierniczych. Aby umożliwić lakiernikom jak najwydajniejszą pracę i zapewnić serwisom przewagę konkurencyjną, eksperci Cromax przygotowali praktyczny przewodnik krok po kroku omawiający, jak przeprowadzać te naprawy stosując system Chroma® Matt Clear. - Nawet najbardziej doświadczony lakiernik może uznać naprawę tych popularnych matowych wykończeń za wyzwanie. Zwłaszcza, że coraz częściej spotykamy lakiery o jeszcze niższym stopniu połysku - tłumaczy Koen Silverans, Refinish Academy Manager Axalty w belgijskim Mechelen. „Postępując zgodnie z naszym sprawdzonym przewodnikiem, można uniknąć wielu problemów. To z kolei przekłada się na sprawną pracę i zadowolenie klientów. Dzięki lakierom CC6020 Chroma Matt System Clear i CC6010 Chroma Semi Matt System Clear, które można ze sobą mieszać, nasi lakiernicy mają do dyspozycji najlepszy w swojej klasie system do napraw szerokiej gamy lakierów matowych OEM – od 5GU (mat) po 65GU (półmat)”. Krok pierwszy Podobnie jak w przypadku wszystkich napraw, w pierwszej kolejności należy oczyścić pojazd, aby umożliwić dokładny odczyt koloru za pomocą ChromaVision Pro Mini, najbardziej zaawansowanego spektrofotometru od marki Cromax. W przypadku lakieru matowego zwykłe mycie jednak nie wystarczy. Odczytu trzeba dokonać na nieuszkodzonym obszarze, na którym nie ma żadnych zadrapań ani zanieczyszczeń powierzchniowych. Mierzony obszar powinien znajdować się jak najbliżej miejsca naprawy. Oczyść wybrany obszar wodorozcieńczalnym środkiem 3910WB Waterborne Prepclean. Następnie użyj preparatu 3911WB Waterborne Final Clean i przetrzyj ściereczką z mikrofibry.

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=