E-Auto Service Manager 10/2024

PULS BRANŻY 19 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2024 sie wygrałem etap szkolny i mogłem reprezentować swoją szkołę w polskim finale. Od finału krajowego przeszedłeś konkurs Young Car Mechanic jak grę. Co Ci się najbardziej podobało w tej drodze na szczyt? Najlepsze w konkursie jest to, że cały czas popełniasz błędy i cały czas możesz się czegoś nauczyć. Podczas finału krajowego popełniłem sporo błędów, np. w konkurencji febi straciłem 28 punktów, dzięki temu jednak wiem, jak zrobić multilinka i jak go porozkręcać. To jest też piękne, że nieważne czy jesteś na etapie krajowym, czy międzynarodowym, cały czas popełniasz błędy, na których dużo się uczysz. To jest trochę jak nauka przez zabawę. Czy są takie momenty, które zapadną Ci w pamięć? Czy były jakieś zadania, których się nie spodziewałeś? Nie spodziewałem się tego, że załapię tak dobry kontakt z innymi uczestnikami, że po konkursie dalej będziemy utrzymywali znajomość. Kolejna rzecz, która mnie bardzo pozytywnie zaskoczyła to poziom rywalizacji. Nie sądziłem się, że będziemy szli punkt w punkt. Czasami pół punktu stanowiło o różnicy w tabeli albo w ogóle tylko czas wykonania konkurencji decydował o tym, kto będzie wyżej w ogólnym zestawieniu. Nie spodziewałem się też, że niektóre zadania będą na bardzo wysokim poziomie szczegółowości, np. Elring przygotował pomiar chropowatości jako konkurencję, a umówmy się, nie ma zbyt wiele serwisów, które takie czynności wykonują. W tym wypadku wiedza z Intermeko zaprocentowała, bo w laboratorium miałem możliwość dużo się w tym zakresie nauczyć. Wiedziałem co robić, jak to zmierzyć i o co chodzi w całym procesie. Nie sądziłem jednak, że będą tak duże wymagania wobec uczestników. Dobrym przykładem jest firma ZF, która przygotowała konkurencję polegającą na rozebraniu skrzyni 8HP i zdiagnozowaniu jej w oparciu o kody błędów elektroniki. Co ciekawe, sądziłem, że podczas finału międzynarodowego wszystko będzie po angielsku, ale okazało się, że w dużej części przygotowanych konkurencji byli szkoleniowcy z Polski, więc mogliśmy często swobodnie rozmawiać po polsku. Powiedz mi, czym się zajmujesz w Intermeko i dlaczego zdecydowałaś się przyjść tutaj na staż? Do Intermeko zdecydowałem się przyjść na staż już rok temu. To była opcja w ramach stypendium z programu Akcelerator Fundacji Inter Cars, w której każdy miał możliwość odbycia miesięcznego stażu w Inter Cars. Moi koledzy-stypendyści poszli np. do ILS czy do IT, ja wybrałem akurat tę drogę. Co ciekawe, kiedyś robiliśmy tour po Inter Cars i przyjechaliśmy do Intermeko, wszedłem tutaj i stwierdziłem, że dobrze by było popracować w takim miejscu. No i udało się tę myśl zmaterializować. Sądzę, że podjąłem słuszną decyzję, bo widać, że jest tutaj zaawansowana technologia i robię rzeczy,

RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=