PULS BRANŻY 6 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2023 Żarówka H7 jest rozwinięciem żarówki H4. Konstrukcja jest zasadniczo inna, ponieważ żarówka H7 ma tylko jeden żarnik. Oznacza to, że pojazd potrzebuje dwóch żarówek na każdy reflektor. Po włączeniu świateł mijania zaczyna świecić jedna żarówka; po uruchomieniu świateł drogowych włącza się druga. Odbłyśniki w reflektorze są również precyzyjnie dopasowane do położenia żarników w obu żarówkach, dzięki czemu wiązka światła jest prawidłowo rzucana przed pojazdem w zależności od ustawienia na "światła mijania" lub "światła drogowe". Wielką zaletą konstrukcji H7 jest to, że po włączeniu świateł drogowych dobrze oświetlony jest również obszar bezpośrednio przed pojazdem, ponieważ światła mijania nie są wyłączane, jak w przypadku żarówki H4, lecz dołączane. System H7 można rozpoznać po następujących cechach: • Żarówka ma pojedynczy żarnik w bańce obudowy. • W reflektorze znajdują się dwa gniazda na żarówki. H4 czy H7: która jest lepsza? Skuteczność świetlna jest wyższa w systemach H7 niż w systemach H4, ponieważ dwie żarówki współdziałają ze sobą. Jednakże, ponieważ systemy H7 wymagają czterech żarówek zamiast dwóch, a żarówki powinny być zawsze wymieniane parami po obu stronach w tym samym czasie ze względu na ich podobną żywotność, systemy H7 generują z czasem wyższy poziom kosztów. Przejście z H4 na H7: czy to możliwe? Ponieważ różnice między żarówkami H4i H7są zbyt duże, nie można ich po prostu zamienić miejscami. Są ku temu w szczególności dwa powody: 1. Typ trzonka w żarówkach H4 i H7 nie jest identyczny. Nie można więc po prostu włożyć żarówki H7 do gniazda H4. 2. Odbłyśniki w reflektorze są dopasowane do położenia żarników w żarówkach. Ponieważ żarnik w H7 znajduje się w innym położeniu niż w H4, ani wiązka świateł mijania, ani świateł drogowych nie będzie prawidłowo rzucana na drogę. Adaptery nie są dobrym rozwiązaniem. Każdy kto wpadnie na pomysł założenia adaptera H4 na żarówkę H7 nie robi sobie przysługi. Żarówka tylko w niewielkim stopniu spełniałaby swoje zadanie w reflektorze. Poza tym, taka przeróbka unieważnia dopuszczenie do użytkowania reflektora - a tym samym pojazdu. Stacja Kontroli Pojazdów najprawdopodobniej wyda negatywny wynik badania technicznego podczas następnej kontroli. Jeśli zostaniesz złapany podczas kontroli drogowej, również musisz liczyć się z mandatem. Pojazd otrzyma ponownie pozwolenie na użytkowanie dopiero po wymianie żarówek na prawidłowe.
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=