45 e-AUTO SERVICE MANAGER 10 - 2023 WARSZTAT Geometria zawieszenia może ulec rozregulowaniu nawet przez niewielkie uderzenie kół w krawężnik. Dlatego specjaliści z dziedziny muszą interweniować po każdej, nawet małej kolizji drogowej. Na rynku niezależnych warsztatów można spotkać różne urządzenia do diagnostyki i regulacji geometrii zawieszenia, od laserowych przez kamery aktywne, po zaawansowane rozwiązania 3D. Współczesne pojazdy, wyposażone w zaawansowane systemy zawieszenia i liczne systemy ADAS, wymagają precyzyjnej kalibracji i regulacji, możliwej do osiągnięcia tylko w wyspecjalizowanych warsztatach. Niestety, jak podkreślają eksperci branży, wielu warsztatów nie przeprowadza regularnych, nawet wyrywkowych kontroli geometrii zawieszenia, reagując jedynie w momencie zgłoszenia przez klienta. Standardowe urządzenia nie pozwalają na szybkie sprawdzenie geometrii, co skutkuje brakiem propozycji wykonania takiej usługi ze strony warsztatów, co z kolei oznacza brak dodatkowych usług i dochodu. Pojawiają się również innowacyjne rozwiązania, takie jak system predyktywnego aktywnego zawieszenia w Audi A8, w którym silniki elektryczne przy każdym kole współpracują z kamerą w przodzie pojazdu, identyfikując wyboje na drodze i dostosowując położenie zawieszenia. Rozwiązania te wymagają skomplikowanych procedur kalibracji i regulacji, podkreślając rolę i znaczenie precyzyjnego
RkJQdWJsaXNoZXIy ODk4Nzg=