Polski producent ogumienia – T.C. Dębica S.A. – wprowadza na rynek oponę zimową Frigo HP2, przeznaczoną do samochodów o wysokich osiągach. Wyposażony w szereg zaawansowanych rozwiązań technologicznych produkt jest następcą cenionego modelu Frigo HP. Jego pełna paleta rozmiarowa będzie dostępna w sprzedaży od sierpnia 2016 roku.
Opony Frigo HP2 charakteryzują się bardzo dobrą trakcją na ośnieżonej nawierzchni, wysoką efektywnością paliwową, długimi przebiegami oraz przystępną ceną. Na szczególną uwagę zasługuje innowacyjny wzór bieżnika w kształcie litery W, poprawiający komfort jazdy w zimowych warunkach drogowych. Jednocześnie system wzajemnego blokowania lameli bieżnika 3D, znany do tej pory z opon klasy premium, zapewnia większą stabilność jazdy, a zaawansowana mieszanka gumowa umożliwia bardzo dobre prowadzenie auta nawet przy niskich temperaturach.
„Frigo HP była pierwszą w historii Dębicy oponą zimową przeznaczoną do samochodów o wysokich osiągach. Jesteśmy dumni, że spotkała się ona ze znakomitym przyjęciem ze strony klientów. Jednak nawet bardzo udane produkty z czasem doczekują się swoich bardziej zaawansowanych technologicznie następców, które dostosowują je do rosnących wymagań rynkowych. Efektem naszych prac jest opona Frigo HP2, która zapewnia jeszcze lepsze możliwości kierowcom ceniącym dynamiczną jazdę.” – mówi Marcin Nowomiejski, Consumer Brand Manager w Grupie Goodyear Polska.
Za bardzo dobre zachowanie opony Frigo HP2 na mokrej nawierzchni odpowiadają zaokrąglone krawdzędzie barków bieżnika, które skutecznie odprowadzają wodę i podnoszą jej odporność na aquaplaning. Z kolei zwiększona liczba krawędzi tnących bieżnika skutkuje krótszą drogą hamowania na drogach pokrytych lodem. Zastosowana w bieżniku grubsza warstwa gumowa klocków zapewnia dłuższą żywotność opony i tym samym większe przebiegi. Natomiast nowe materiały wykorzystane przy budowie osnowy minimalizują utratę energii i zapewniają niższe opory toczenia, co ma bezpośrednie przełożenie na lepszą efektwność paliwową.
„Badania rynkowe wskazują, że marka Dębica jest znana przez blisko 90% Polaków. Jest też bardzo pozytywnie oceniana przez użytkowników ostatecznych” – dodaje Marcin Nowomiejski, Consumer Brand Manager w Grupie Goodyear Polska.
Najnowsza opona Frigo HP2 dostępna będzie w 17 pozycjach asortymentowych, zapewniających pokrycie segmentu na poziomie 83%. Poniższa tabela ilustruje rozmiary opon oraz daty ich wprowadzenia na rynek:
Dostępność | Rozmiar opony | Indeks nośności | Indeks prędkości |
Kwiecień 2016 | 215/55 R16 | 93 | H |
205/60 R16 | 96 | H XL | |
Maj 2016 | 225/45 R17 | 91 | H FP |
225/50 R17 | 98 | V XL FP | |
195/65 R15 | 91 | H | |
195/50 R15 | 82 | H | |
Czerwiec 2016 | 205/55 R16 | 91 | H |
Lipiec 2016 | 205/55 R16 | 94 | H XL |
215/55 R17 | 98 | V XL FP | |
215/65 R16 | 98 | H | |
225/55 R16 | 95 | H FP | |
Sierpień 2016 | 195/55 R15 | 85 | H |
195/55 R16 | 87 | H | |
205/65 R15 | 94 | H | |
215/50 R17 | 95 | V XL FP | |
215/60 R16 | 99 | H XL | |
225/55 R17 | 101 | V XL |
Firma Oponiarska Dębica S.A. to wiodący na polskim rynku producent opon do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Od 1995 roku inwestorem strategicznym w Spółce jest amerykański koncern The Goodyear Tire & Rubber Company, który poprzez Goodyear S.A. z siedzibą w Luksemburgu posiada ok. 81,4% kapitału zakładowego Spółki. Firma Oponiarska Dębica S.A. jest największym w Europie i jednym z największych na świecie zakładów koncernu Goodyear. Spółka produkuje opony takich marek, jak: Dębica, Goodyear, Dunlop, Fulda i Sava. Sprzedaje swoje produkty w Polsce i 60 krajach na sześciu kontynentach, m.in. w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Włoszech, USA i Brazylii. |
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.