Uszkodzony czujnik ciśnienia różnicowego (czujnik DP) może doprowadzić do nienaprawialnego uszkodzenia filtra cząstek stałych – z dużymi dalszymi kosztami aż po turbodoładowanie i cały silnik.
Przez odpowiednio wczesną wymianę czujnika ciśnienia różnicowego MEYLE-ORIGINAL można przez długi czas uniknąć takich uszkodzeń. Charakterystyka czujnika DP MEYLE-ORIGINAL, wykonanego według specyfikacji producenta oryginału, jest kompatybilna ze sterownikiem samochodu. Redukuje to zagrożenie dalszych uszkodzeń i błędnej diagnozy w samochodzie.
Dla zapewnienia najwyższej możliwej jakości wrażliwy układ elektroniczny czujnika DP MEYLE-ORIGINAL jest wytwarzany w pomieszczeniach sterylnych. W układzie wydechowym czujnik mierzy ciśnienie przed i za filtrem cząstek stałych. Na podstawie różnicy ciśnień określany jest stopień zabrudzenia filtra i moment regeneracji filtra. Jeśli czujnik jest uszkodzony lub działa nieprawidłowo, to następuje zagrożenie, że filtr cząstek stałych nie będzie się w odpowiednim czasie regenerował, i zostanie naładowany tak, że nie da się już go naprawić. To może z drugiej strony prowadzić do kosztownego uszkodzenia układu turbodoładowania. Dlatego ważna jest natychmiastowa wymiana uszkodzonego czujnika ciśnienia różnicowego. Uszkodzenie czujnika jest kierowcy sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej w kokpicie. Poza tym przy wymianie filtra cząstek stałych konieczna jest także wymiana czujnika ciśnienia różnicowego.
„Od kilku miesięcy rejestrujemy zwiększone zapotrzebowanie na wymianę i naprawę w systemie sensoryki układu wydechowego w samochodach z silnikami wysokoprężnymi“, mówi Dominik Overmann, Kierownik Działu Elektronika & Sensoryka w MEYLE. A przy tym nie zawsze jest konieczna wymiana kompletnego filtra cząstek stałych – często przez wymianę jednego jedynego czujnika można zaoszczędzić dużo pieniędzy i czasu. „Dlatego świadomie zdecydowaliśmy się na jakościowe poszerzenie naszej oferty czujników w układzie wydechowym, produkowanych wyłącznie według specyfikacji producentów części oryginalnych. Tym samym chcemy iść konsekwentnie dalej tą drogą, którą rozpoczęliśmy z czujnikami temperatury gazów wydechowych, po to, aby naszym klientom na całym świecie oferować godne zaufania produkty.“
Obecnie czujniki DP MEYLE-ORIGINAL na całym świecie pokrywają łącznie około 26 milionów samochodów. Wraz ze wprowadzeniem w ciągu tego roku nowych referencji MEYLE dalej umocni swoją pozycję w tym wzrastającym segmencie rynku i będzie mogła podwoić pokrycie parku samochodowego do 50 milionów samochodów.
Porady warsztatowe MEYLE:
1. Przy uszkodzeniu czujnika, co jest sygnalizowane zapaleniem lampki kontrolnej na kokpicie, czujnik musi być niezwłocznie wymieniony po to, aby uniknąć kolejnych uszkodzeń filtra cząstek stałych.
2. Przy wymianie filtra cząstek stałych należy koniecznie wymienić także czujnik ciśnienia różnicowego.
3. MEYLE zaleca przy wymianie czujnika DP także równoczesną wymianę przewodów ciśnieniowych na czujniku.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.