Home / Slider / Cayenne holuje największy samolot świata ważący 285 ton.

Cayenne holuje największy samolot świata ważący 285 ton.

Niedawno na paryskim lotnisku de Gaulle’a (CDG) miał miejsce wyjątkowy eksperyment.

 

Porche Cayenne holowało ważący 285 ton samolot Airbus A380 ustanawiając tym samym nowy rekord, który został wpisany do Księgi Światowych Rekordów Guinness’a. Linie lotnicze Air France współuczestniczyły w eksperymencie udostępniając najnowocześniejszy hangar oraz jeden ze swojej floty dziesięciu Airbusów A380, który jest największym samolotem pasażerskim na świecie. Długość A380 wynosi 73 metry, a Porche Cayenne 4,8 m.

Porsche Cayenne kierowane przez brytyjskiego technika Richarda Payne holowało ważącego 285 ton Airbusa w hangarze obsługi technicznej „H6”, pokonując dystans 42 metrów. Poprzedni tego typu test wynosił „jedyne” 115 ton. W ten sposób producent samochodów mógł sprawdzić wytrzymałość swojego auta i dowieść niezwykłą moc jego silnika.

Air France przeznaczył do eksperymentu swój nowoczesny hangar o powierzchni 60 tysięcy metrów kwadratowych, który jest przeznaczony specjalnie do obsługi technicznej największych samolotów we flocie przewoźnika – Airbusów A380 i służy również jako ich „garaż”. Nowy światowy rekord Guinness’a został ustanowiony przez model Cayenne S Diesel, z silnikiem o mocy 385 KM. Następnie testom poddano model Porsche Cayenne Turbo S. Do połączenia samolotu z samochodem zastosowano specjalny sprzęt holowniczy, który zamocowano do standardowego samochodowego haka.

 

„Samochód dał radę, więc poczułem ulgę. Zazwyczaj nie posuwamy się aż tak daleko sprawdzając maksymalne możliwości naszych aut, ale dziś to był wyjątkowy wyczyn. Mogę powiedzieć, że dałem z siebie wszystko, ale Cayenne dał dużo więcej i nie narzekał. We wszystkich moich lusterkach nie widziałem nic innego poza Airbusem, co było interesujące.”

 

„Nasze samochody wykraczają dużo dalej poza oczekiwania naszych klientów – zostały tak skonstruowane, aby mieć moc i wytrzymałość. To co dziś pokazał nasz Cayenne jest wyjątkowe – przyjechaliśmy tu z Londynu i mamy zamiar zaraz ruszyć w drogę powrotną, a w tak zwanym „międzyczasie” poholowaliśmy sobie A380!

Ale tak naprawdę gratulacje należą się zespołowi w w Stuttgarcie, który stworzył ten samochód. Jestem również bardzo wdzięczny Air France i jego inżynierom, którzy pozwolili mi holować ten piękny samolot’. – powiedział Richar Payne – pracownik działu technicznego Porche w Wielkiej Brytanii, który tego dnia kierował autem podczas testu.

“Air France Industries i KLM Engineering & Maintenance” to spółka wchodząca w skład Grupy Air France KLM, która zajmuje się serwisem technicznym samolotów. Pracujemy dla Air France KLM, ale też świadczymy usługi dla innych linii. Podobnie jak Porche, dążymy do doskonałości i czasem przesuwamy granice w inżynieryjnych osiągnięciach. To był dla nas honor gościć Porche w  naszym hangarze na lotnisku im. Charles de Gaulle’a, gdzie nasi inżynierowie codziennie pracują przy flocie 10 Airbusów A380 – który jest jednym z najbardziej skomplikowanych samolotów świata. Dzisiejsze spotkanie i ten eksperyment to również dobry przykład jak AFI KLM E&M jest w stanie dostosować swoją pracę do różnych wymagań i sytuacji oraz pasja z jaką do tego podchodzimy. To było ekscytujące oglądać dwie maszyny dziś razem – nasi pracownicy byli zaintrygowani i pod wrażeniem. Gratulujemy Porsche niezwykłego wyczynu!” – powiedział Gery Mortreux, Wiceprezes Air France Industries.

 

„W czasie mojej pracy dla Światowych Rekordów Guinnessa obserwowałem wiele zachwycających wyczynów i rekordów, ale widok niewielkiego Porche Cayenne holującego jeden z największych samolotów świata jak dla mnie był niezwykle spektakularny. Chciałbym pogratulować wszystkim zaangażowanym w to wydarzenie”. – powiedział Pravin Patel, arbiter Światowych Rekordów Guinnessa.

 

***

 

Air France, francuski przewoźnik lotniczy o globalnym zasięgu z aspiracją do świadczenia usług zgodnie z najwyższymi standardami i troską o pełny komfort pasażerów podczas każdego lotu na trasach we Francji, w Europie i na świecie.

 

Dodaj komentarz