Filtr oleju jest niezbędny do ochrony, chłodzenia i prawidłowego działania silnika. Jego zadaniem jest wychwytywanie zanieczyszczeń powstających w wyniku spalania i pracy części mechanicznych, zapobiegając w ten sposób zużyciu i uszkodzeniom podzespołów.
Rozwiązania UFI w tej dziedzinie są opracowywane z wykorzystaniem mediów z włókniny syntetycznej, szklanej lub celulozowej i żywicznej, które są bardziej odporne na nowe oleje o długiej żywotności i dodatki smarne, a także lepiej filtrują zanieczyszczenia i sadzę oraz biopaliwa rozpuszczone w oleju.
Oprócz zapewnienia najwyższej skuteczności oddzielania cząstek i zapobiegania zatykaniu się filtra, systemy filtracji oleju są wyposażone w rozwiązania zabezpieczające, które chronią silnik. Należą do nich zawór antyspustowy i zawór obejściowy.
ZAWÓR ANTYSPUSTOWY
Jednym z najważniejszych systemów zapewniających prawidłową pracę silnika i utrzymujących stały przepływ oleju jest zawór antyspustowy. Znany również jako „zawór zwrotny”, zapobiega on opróżnianiu filtra oleju po wyłączeniu silnika.
Suchy zapłon jest jednym z poważniejszych zagrożeń dla silnika, dlatego zawór antyspustowy aktywuje się, gdy silnik jest wyłączony, i zapobiega częściowemu opróżnieniu obiegu oleju, co mogłoby spowodować spadek ciśnienia przepływu środka smarnego przy następnym zapłonie.
Zawory układu olejowego UFI Filters gwarantują najwyższą jakość wykonania oraz oferują wysoką odporność na temperatury i na zużycie.
ZAWÓR OBEJŚCIOWY
Zapobieganie zużyciu silnika jest jedną z głównych funkcji filtra oleju. Wszystkie części mechaniczne powinny być zawsze nasmarowane, nawet gdy filtr jest zatkany. Dlatego istotną rolę odgrywa zawór obejściowy (zawór bezpieczeństwa).
Może zdarzyć się, że filtr nie zostanie wymieniony w zalecanych odstępach czasu lub nadmierna gęstość oleju spowodowana niską temperaturą otoczenia doprowadzi do zatkanie filtra. Wtedy potrzebny jest zawór obejściowy, który przepuszcza niewielką ilość oleju przez układ, omijając filtr i zapewniając smarowanie elementów mechanicznych. Zawór obejściowy znajduje się w dolnej części elementów filtrujących i działa przy określonym ciśnieniu otwarcia, zgodnym ze standardami oryginalnego wyposażenia, które wynosi około 2 barów.
UFI Filters nie tylko produkuje materiały filtracyjne o specjalnych formułach, ale także koncentruje się na systemach bezpieczeństwa. Konstrukcja zaworów i staranny dobór materiałów dopasowanych do wymagań głównych producentów samochodów są niezbędnymi składnikami zapewniającymi doskonałą filtrację oleju.