11 listopada 2024 firmy 3M i Axalta ogłosiły rozpoczęcie współpracy nad cyklem szkoleń dla samochodowej branży napraw lakierniczych. Będzie on składał się z 5 modułów – każdy będzie w praktyczny sposób pomagał zarówno lakiernikom, jak i serwisom poznawać najlepsze praktyki oraz zwiększać dochody firmy. Nagrania nie promują konkretnych marek produktów lakierniczych, ich zadaniem jest wyznaczenie nowych standardów w obszarze rozwoju zawodowego i dzielenia się wiedzą.
Pierwsze trzy moduły dotyczą optymalizacji procesów, wydajności i jakości napraw lakierniczych. Globalna premiera jest zaplanowana na 2 grudnia 2024 r. Filmy będą dostępne na platformach 3M™ Collision Repair Academy i Axalta Academy. Zostaną też opublikowane na kontach społecznościowych obu firm. Publikacja pozostałych dwóch modułów – dotyczących bezpieczeństwa i zrównoważonego rozwoju – jest zaplanowana na rok 2025.
W branży napraw lakierniczych trwa burzliwy okres zmian, a jedną z jego oznak jest deficyt wykwalifikowanych pracowników. Dlatego też obie firmy – 3M i Axalta – podjęły decyzję o współpracy na rzecz ciągłego rozwoju umiejętności lakierników. Nagrania szkoleniowe powstają w oparciu o kompetencje i rozległe doświadczenie obu firm w zakresie technologii, lakiernictwa i rozwiązań szkoleniowych. Mają one za zadanie uczyć najlepszych praktyk branżowych w angażujący, praktyczny i przejrzysty sposób, który ułatwi serwisom wdrożenie nabytej wiedzy w codziennej pracy.
W 3M uznajemy szkolenia za bezcenne narzędzie, które jest inwestycją w dobrą kondycję firmy. Chcemy być dla branży źródłem wiedzy i szkoleń, które pozwalają serwisom zwiększać wydajność i rentowność. Nowe nagrania szkoleniowe stworzone wspólnie z Axaltą dowodzą naszego zaangażowania w tym obszarze.
– wyjaśnia Dave Gunderson, President, 3M Automotive Aftermarket Division.
Jesteśmy dumni, że możemy pracować nad tym projektem z 3M, naszym wieloletnim partnerem. Projekt ten wyznacza nowe standardy w zakresie szkoleń w branży. Dzięki niemu wszyscy zyskują łatwy dostęp do najlepszych praktyk, które pozwalają serwisom pracować wydajniej i bezpieczniej. Chcemy wspierać rozwój osób w branży lakierniczej, dlatego nawiązujemy strategiczne partnerstwa i tworzymy wspólne materiały szkoleniowe. Razem możemy zadbać o lepszą przyszłość nie tylko naszej firmy, lecz także całej branży lakierniczej.
– powiedział Troy Weaver, President of Global Refinish, Axalta
Wszystkie pięć modułów szkoleniowych będzie dostępnych w językach angielskim, francuskim, hiszpańskim, holenderskim, niemieckim, polskim i włoskim.